Dažniausiai užduodami klausimai
K.: Kartu su asmens tapatybės kortele gavau voką su viduje atspausdintu PIN kodu. Kam jis reikalingas?
A.:
>>>>
Norint pasinaudoti asmens tapatybės kortele, kaip elektroninio parašo įtaisu, reikia fiziškai disponuoti pačia kortele bei žinoti kortelės elektroninio parašo funkcijos aktyvavimo duomenis (PIN kodą). Kortelės PIN kodas yra naudojamas kiekvieną kartą, kai pasirašote vieną ar kitą elektroninį dokumentą elektroniniu parašu arba jungiatės prie elektronines paslaugas teikiančių interneto portalų, kurie vartotojo asmens tapatybės nustatymui naudoja elektroninio parašo technologiją.
Asmens tapatybės kortelės elektroninio parašo funkcija nuo neteisėto jos panaudojimo daugkartinio PIN kodo bandymo būdu yra apsaugota technologinėmis priemonėmis ribojant neteisingo PIN kodo įvedimų skaičių – 3 kartus iš eilės įvedus neteisingą PIN kodą, kortelės elektroninio parašo funkcija yra blokuojama.
Privalu atminti, kad Jums išduotų elektroninio parašo sertifikatų galiojimo laikotarpiu praradus asmens tapatybės kortelę, taip pat sužinojus ar įtarus, kad kortelės PIN kodą galėjo sužinoti kitas asmuo, yra privaloma nedelsiant telefonu (8 5) 271 6062 informuoti Asmens dokumentų išrašymo centro Sertifikatų skyrių, kurio darbuotojai, įsitikinę Jūsų asmens tapatybe, sustabdys Jums išduotų elektroninio parašo sertifikatų galiojimą. Po sertifikatų galiojimo sustabdymo bet koks elektroninis parašas, sudarytas naudojant Jūsų asmens tapatybės kortelę, bus laikomas negaliojančiu.
Jei praradote asmens tapatybės kortelę, visais atvejais turite nedelsiant kreiptis į bet kurį Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos teritorinį skyrių ir pateikti prašymą paskelbti prarastą kortelę negaliojančia.
Jei sertifikatų galiojimas sustabdomas sužinojus arba įtarus, kad kortelės PIN kodą galėjo sužinoti kitas asmuo (nors pati asmens tapatybės kortelė nėra prarasta), norėdami toliau naudoti asmens tapatybės kortelę pasirašymui elektroniniu parašu, turėsite asmeniškai atvykti į Migracijos departamento Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ar Vilniaus miesto skyrių (visi adresai), kur pateikus prašymą Jums bus išduoti nauji sertifikatai.
K.: Kas yra elektroninis parašas?
A.:
>>>>
Svarbu žinoti tai, kad pagal tą patį reglamentą, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyti elektroniniai dokumentai turi tokią pačią teisinę galią kaip ir ranka pasirašyti dokumentai.
K.: Kam reikalingas elektroninis parašas?
A.:
>>>>
Elektroninis parašas taip pat gali būti naudojamas jungiantis prie elektronines paslaugas teikiančių interneto portalų, kurie vartotojo asmens tapatybės nustatymui naudoja elektroninio parašo technologiją. Patvirtinęs savo tapatybę elektroniniu parašu, vatotojas gali naudotis elektroninėmis paslaugomis, kurias teikia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, Valstybės įmonė Registrų centras bei kitos valstybės ar savivaldybių institucijos. Visų viešojo sektoriaus teikiamų elektroninių paslaugų sąrašą galima rasti elektroninės valdžios portale www.epaslaugos.lt.
Naudinga žinoti, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą, asmenų skundai viešojo administravimo subjektams gali būti teikiami elektroniniu būdu, pasirašant juos elektroniniu parašu.
Juridinių asmenų įgaliotų atstovų teikiamus elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus priima Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (įmonių ataskaitos, gydymo įstaigų išduodami nedarbingumo pažymėjimai), Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, Valstybės įmonė Registrų centras. Eksporto bei importo muitinės formalumai gali būti atliekami teikiant elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus. Viešuosius pirkimus skelbiančios institucijos neretai pageidauja gauti pasiūlymus elektroniniu būdu bei pasirašytus elektroniniu parašu.
K.: Ko reikia, kad galėčiau naudoti asmens tapatybės kortelę elektroninių dokumentų pasirašymui?
A.:
>>>>
K.: Kas yra kortelių skaitytuvas ir kur jį galima įsigyti?
A.:
>>>>
K.: Kaip pasirašyti elektroniniu parašu dokumentą, kurį vėliau galėčiau išsiųsti elektroniniu paštu?
A.:
>>>>
1. https://www.epaslaugos.lt/adoc/signer, arba
2. https://signa.mitsoft.lt/signa-web, arba
3. https://www.archyvai.lt/lt/paslaugos_53/adoc-dokumentai.html.
K.: Turiu kortelių skaitytuvą, įdiegiau reikalingas programas, bet pasirašyti vis tiek nepavyksta. Ką daryti?
A.:
>>>>
K.: Gavau elektroniniu parašu pasirašytą dokumentą, kurio failo pavadinimo plėtinys .adoc. Kaip galėčiau peržiūrėti šio dokumento turinį bei patikrinti dokumentą pasirašiusio asmens elektroninį parašą?
A.:
>>>>
1. interneto puslapyje https://www.epaslaugos.lt/adoc/validator, arba
2. interneto puslapyje https://signa.mitsoft.lt/signa-web, arba
3. interneto puslapyje https://www.archyvai.lt/lt/paslaugos_53/adoc-dokumentai.html.
K.: Mano kortelė užsiblokavo, nes triskart iš eilės įvedžiau neteisingą kortelės PIN kodą. Ką daryti?
A.:
>>>>
K.: Kaip pasitikrinti, iki kada galioja mano sertifikatai?
A.:
>>>>
K.: Baigėsi man išduotų sertifikatų galiojimas. Ką daryti?
A.:
>>>>
Pasibaigus valstybės tarnautojo ar vidaus tarnybos sistemos pareigūno sertifikatų galiojimui prašome kreiptis į savo įstaigos personalo administravimo skyrių.
K.: Šiame puslapyje atsakymo į mano klausimą nėra. Ką daryti?
A.:
>>>>