Asmens tapatybės kortelė ir elektroninis parašas
Lietuvos Respublikos piliečiams išduodamos asmens tapatybės kortelės yra elektroninės kortelės, kurios gali būti naudojamos ne tik kaip asmens dokumentai, bet taip pat kaip elektroninių dokumentų pasirašymo elektroniniu parašu įtaisai. Elektroniniai parašai, sukurti naudojant asmens tapatybės korteles, pasirašymo elektroninio parašo metu yra tvirtinami pasirašančiam asmeniui išduotais skaitmeniniais sertifikatais – specialaus formato elektroniniais dokumentais, patvirtinančiais pasirašančio asmens tapatybę ir leidžiančiais patikrinti pasirašančio asmens elektroninį parašą. Elektroniniams parašams, sukurtiems naudojant asmens tapatybės korteles, tvirtinti skirtus skaitmeninius sertifikatus nuo 2009 m. sausio 29 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d. leido Gyventojų registrų tarnyba, o nuo 2016 m. sausio 1 d. šios veiklos vykdymą perėmė Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.
Šioje svetainėje yra pateikiami dokumentai, reglamentuojantys Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuotus sertifikatus sudarančio patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo veiklą bei aprašantys jo sudaromų sertifikatų sudarymo ir tvarkymo procesus, metodinė informacija elektroninių parašų, tvirtinamų Asmens dokumentų išrašymo centro sudarytais sertifikatais, naudotojams, taip pat pateikiamos rinkmenos ir programinė įranga, reikalinga elektroninių dokumentų pasirašymui naudojant asmens tapatybės korteles, atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus.
Jums reikalingas elektroninis parašas? Turite asmens tapatybės kortelę, bet nežinote, ką ir kaip reikia daryti? O gal jau naudojate asmens tapatybės kortelę pasirašymui elektroniniu parašu, bet susidūrėte su problemomis? Tuomet ieškokite atsakymo būtent čia.
Asmens dokumentų išrašymo centras, kaip kvalifikuotus sertifikatus sudarantis patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjas, taip pat sudaro skaitmeninius sertifikatus, skirtus tvirtinti elektroninius parašus, sukurtus naudojant valstybės tarnautojo pažymėjimus bei vidaus tarnybos sistemos pareigūnų tarnybinius pažymėjimus, todėl šioje svetainėje taip pat pateikiami atitinkami dokumentai, nustatantys šioms vartotojų grupėms skirtų sertifikatų sudarymą ir tvarkymą.
Svarbi informacija !
-
2019-12-09 Informuojame, kad šių metų gruodžio 18 d. nuo 17:00 bus vykdomi planiniai Sertifikatų valdymo informacinės sistemos tvarkymo darbai, kurių metu apie 1 valandą neišvengiamai turės būti sustabdytas OCSP paslaugos teikimas. Labai atsiprašome už galimus nepatogumus.
-
2019-11-05 Informuojame, kad šių metų lapkričio 12 d. nuo 17:00 bus vykdomi planiniai Sertifikatų valdymo informacinės sistemos tvarkymo darbai, kurių metu apie 1 valandą neišvengiamai turės būti sustabdytas OCSP paslaugos teikimas. Labai atsiprašome už galimus nepatogumus.
-
2019-10-28 Atnaujinti Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sertifikavimo veiklos nuostatai ir kiti su patikimumo užtikrinimo paslaugų teikimu susiję dokumentai. Atnaujinti dokumentai pateikiami skyriuje „Taisyklės ir nuostatai”.
-
2019-10-15 Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba patvirtino Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusą ir Asmens dokumentų išrašymo centro teikiamų patikimumo užtikrinimo paslaugų atitiktį Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusas patvirtintas remiantis 2019 m. kovo mėnesį atitikties vertinimo įstaigos Elektrotechnický zkušební ústav, s. p. atlikto atitikties vertinimo ataskaita ir atitikties vertinimo išvada.
-
2019-02-11 Informuojame, kad atnaujinta Asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos tvarkyklė (PWPW kortelės programinė įranga) Windows operacinėms sistemoms. Atnaujintą programinės įrangos versiją rasite svetainės skyriuje „Darbo įrankiai”. Prašome perskaityti svarbią informaciją apie šį programinės įrangos atnaujinimą.
-
2018-12-19 Informuojame Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sudaromais sertifikatais pasikliaujančiuosius asmenis apie tai, kad Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2018 m. gruodžio 17 d. atnaujino sertifikavimo tarnybų ADIC CA-A ir ADIC CA-B sertifikatus. Naujų sertifikatų informacija pateikiama skyriuje „Darbo įrankiai”.
-
2018-09-24 Informuojame, kad Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, vykdydamas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos nurodymus, planuoja š. m. rugsėjo 26 d. atšaukti sertifikatus, įrašytus 2009-2010 m. išrašytose asmens tapatybės kortelėse, o š. m. spalio 10 d. - atšaukti sertifikatus, įrašytus asmens tapatybės kortelėse, kurios išrašytos nuo 2011 m. sausio 1 d. iki 2012 m. liepos 3 d. (imtinai). Asmenys, kurie aktyviai naudoja nurodytu laikotarpiu išrašytas asmens tapatybės korteles elektroniniam parašui (tokių šiuo metu yra apie 5 tūkst.), yra kviečiami atvykti į artimiausią migracijos tarnybą ir pateikti prašymą dėl naujos asmens tapatybės kortelės išdavimo. Naujos asmens tapatybės kortelės šiems asmenims bus išrašytos skubos tvarka per 5 darbo dienas. Atkreipiame dėmesį į tai, kad sertifikatų atšaukimas niekaip neįtakos asmens tapatybės kortelės, kaip asmens dokumento, naudojimo. Iš anksto atsiprašome už sukeltus nepatogumus.
-
2018-09-21 Svarbus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pranešimas.
-
2017-08-01 Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba patvirtino Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusą ir Asmens dokumentų išrašymo centro teikiamų patikimumo užtikrinimo paslaugų atitiktį Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusas patvirtintas remiantis 2017 m. gegužės mėnesį atitikties vertinimo įstaigos T-Systems International GmbH atlikto atitikties vertinimo ataskaita ir atitikties vertinimo išvada.