Asmens tapatybės kortelė ir elektroninis parašas
Lietuvos Respublikos piliečiams išduodamos asmens tapatybės kortelės yra elektroninės kortelės, kurios gali būti naudojamos ne tik kaip asmens dokumentai, bet taip pat kaip elektroninės atpažinties priemonės ir elektroninių dokumentų pasirašymo elektroniniu parašu įtaisai. Elektroniniai parašai, sukurti naudojant asmens tapatybės korteles, pasirašymo elektroniniu parašu metu yra tvirtinami pasirašančiam asmeniui išduotais ir asmens tapatybės kortelės luste įrašytais skaitmeniniais sertifikatais – specialaus formato elektroniniais dokumentais, patvirtinančiais pasirašančio asmens tapatybę ir leidžiančiais patikrinti pasirašančio asmens elektroninį parašą.
Šioje svetainėje yra pateikiami dokumentai, reglamentuojantys Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuotus sertifikatus sudarančio patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo veiklą bei aprašantys jo sudaromų sertifikatų sudarymo ir tvarkymo procesus. Kadangi Asmens dokumentų išrašymo centras sertifikatus sudaro ne tik Lietuvos Respublikos piliečiams, bet ir Lietuvos Respublikos elektroniniams rezidentams, valstybės tarnautojams bei vidaus tarnybos sistemos pareigūnams, čia taip pat pateikiami atitinkami dokumentai, reglamentuojantys kiekvienai šių vartotojų grupei skirtų sertifikatų sudarymą ir tvarkymą. Svetainėje taip pat yra pateikiama programinė įranga, reikalinga elektroninių dokumentų pasirašymui naudojant Asmens dokumentų išrašymo centro išduodamus elektroninio parašo įtaisus, metodinė informacija elektroninių parašų, kuriamų ar jau sukurtų naudojant šiuos įtaisus, naudotojams, atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus.
Jums reikalingas elektroninis parašas? Turite asmens tapatybės kortelę, bet nežinote, ką ir kaip reikia daryti? O gal jau naudojate asmens tapatybės kortelę pasirašymui elektroniniu parašu, bet susidūrėte su problemomis? Tuomet ieškokite atsakymo būtent čia.
Svarbi informacija!
-
2023-08-10 Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba patvirtino Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusą ir Asmens dokumentų išrašymo centro teikiamų patikimumo užtikrinimo paslaugų atitiktį Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusas ir teikiamų patikimumo užtikrinimo paslaugų atitiktis reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams patvirtinti remiantis 2023 m. vasario mėnesį atitikties vertinimo įstaigos QSCert, s r.o. atlikto atitikties vertinimo ataskaita ir atitikties vertinimo išvada.
-
2023-06-09 Informuojame Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sudaromais sertifikatais pasikliaujančius asmenis apie tai, kad Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba atnaujino Lietuvos patikimamą sąrašą, į jį įtraukdama naujos Asmens dokumentų išrašymo centro sertifikavimo tarnybos sertifikatą, kurį esant poreikiui galima parsisiųsti iš čia: ADIC CA ECC.
-
2023-03-23 Informuojame, kad nuo 2023 m. liepos 1 d. asmens tapatybės kortelės, pagamintos iki 2021 m. rugpjūčio 13 d. nebebus laikomos kvalifikuotais elektroninio parašo kūrimo įtaisais, todėl Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos planuoja iki 2023 m. liepos 1 d. atšaukti sertifikatus, kurie buvo įrašyti tokiose kortelėse. Šis pranešimas yra aktualus tik tiems asmenims, kurie savo asmens tapatybės korteles naudoja kaip elektroninio parašo kūrimo įtaisus. Sertifikatų atšaukimas niekaip neįtakos tolesnio asmens tapatybės kortelės, kaip asmens tapatybės dokumento, naudojimo. Asmenis, turinčius iki 2021 m. rugpjūčio 13 d. pagamintas asmens tapatybės korteles ir po 2023 m. liepos 1 d. elektroninių dokumentų pasirašymui norinčius naudoti asmens tapatybės kortelę, prašome vietoje šiuo metu turimos kortelės užsisakyti naują.