Asmens tapatybės kortelė ir elektroninis parašas
Lietuvos Respublikos piliečiams išduodamos asmens tapatybės kortelės yra elektroninės kortelės, kurios gali būti naudojamos ne tik kaip asmens dokumentai, bet taip pat kaip elektroninių dokumentų pasirašymo elektroniniu parašu įtaisai. Elektroniniai parašai, sukurti naudojant asmens tapatybės korteles, pasirašymo elektroninio parašo metu yra tvirtinami pasirašančiam asmeniui išduotais skaitmeniniais sertifikatais – specialaus formato elektroniniais dokumentais, patvirtinančiais pasirašančio asmens tapatybę ir leidžiančiais patikrinti pasirašančio asmens elektroninį parašą. Elektroniniams parašams, sukurtiems naudojant asmens tapatybės korteles, tvirtinti skirtus skaitmeninius sertifikatus nuo 2009 m. sausio 29 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d. leido Gyventojų registrų tarnyba, o nuo 2016 m. sausio 1 d. šios veiklos vykdymą perėmė Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.
Šioje svetainėje yra pateikiami dokumentai, reglamentuojantys Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuotus sertifikatus sudarančio patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo veiklą bei aprašantys jo sudaromų sertifikatų sudarymo ir tvarkymo procesus, metodinė informacija elektroninių parašų, tvirtinamų Asmens dokumentų išrašymo centro sudarytais sertifikatais, naudotojams, taip pat pateikiamos rinkmenos ir programinė įranga, reikalinga elektroninių dokumentų pasirašymui naudojant asmens tapatybės korteles, atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus.
Jums reikalingas elektroninis parašas? Turite asmens tapatybės kortelę, bet nežinote, ką ir kaip reikia daryti? O gal jau naudojate asmens tapatybės kortelę pasirašymui elektroniniu parašu, bet susidūrėte su problemomis? Tuomet ieškokite atsakymo būtent čia.
Asmens dokumentų išrašymo centras, kaip kvalifikuotus sertifikatus sudarantis patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjas, taip pat sudaro skaitmeninius sertifikatus, skirtus tvirtinti elektroninius parašus, sukurtus naudojant valstybės tarnautojo pažymėjimus bei vidaus tarnybos sistemos pareigūnų tarnybinius pažymėjimus, todėl šioje svetainėje taip pat pateikiami atitinkami dokumentai, nustatantys šioms vartotojų grupėms skirtų sertifikatų sudarymą ir tvarkymą.
Svarbi informacija !
-
2023-05-29 Iš anksto informuojame Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sudaromais sertifikatais pasikliaujančius asmenis apie tai, kad Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos inicijavo naują sertifikavimo tarnybą ADIC CA ECC, kuri bus pradėta naudoti asmenims sudaromų sertifikatų pasirašymui, kai Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba paskelbs šios tarnybos sertifikatą Lietuvos patikimame sąraše. Naujos sertifikavimo tarnybos sertifikatą galima parsisiųsti iš čia: ADIC CA ECC.
-
2023-03-23 Informuojame, kad nuo 2023 m. liepos 1 d. asmens tapatybės kortelės, pagamintos iki 2021 m. rugpjūčio 13 d. nebebus laikomos kvalifikuotais elektroninio parašo kūrimo įtaisais, todėl Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos planuoja iki 2023 m. liepos 1 d. atšaukti sertifikatus, kurie buvo įrašyti tokiose kortelėse. Šis pranešimas yra aktualus tik tiems asmenims, kurie savo asmens tapatybės korteles naudoja kaip elektroninio parašo kūrimo įtaisus. Sertifikatų atšaukimas niekaip neįtakos tolesnio asmens tapatybės kortelės, kaip asmens tapatybės dokumento, naudojimo. Asmenis, turinčius iki 2021 m. rugpjūčio 13 d. pagamintas asmens tapatybės korteles ir po 2023 m. liepos 1 d. elektroninių dokumentų pasirašymui norinčius naudoti asmens tapatybės kortelę, prašome vietoje šiuo metu turimos kortelės užsisakyti naują.
-
2022-09-06 Informuojame, kad Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos parengė atnaujintų Sertifikavimo veiklos nuostatų (versija 2.6) projektą ir naujų Sertifikavimo veiklos nuostatų 2022 (versija 1.0) projektą. Pasiūlymai ir pastabos bus priimami iki š. m. spalio 6 d.
-
2021-11-22 Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba patvirtino Asmens dokumentų išrašymo centro, kaip kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusą ir Asmens dokumentų išrašymo centro teikiamų patikimumo užtikrinimo paslaugų atitiktį Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams. Kvalifikuoto patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo statusas ir teikiamų patikimumo užtikrinimo paslaugų atitiktis reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimams patvirtinti remiantis 2021 m. vasario mėnesį atitikties vertinimo įstaigos QSCert, s r.o. atlikto atitikties vertinimo ataskaita ir atitikties vertinimo išvada.
-
2021-10-08 Informuojame Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sudaromais sertifikatais pasikliaujančius asmenis apie tai, kad Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba atnaujino Lietuvos patikimamą sąrašą, į jį įtraukdama 2021 m. vasario 18 d. išduotus sertifikavimo tarnybų ADIC CA-A ir ADIC CA-B sertifikatus. Naujų sertifikatų informacija pateikiama skyriuje „Parašo įrankiai”.
-
2021-02-18 Informuojame Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sudaromais sertifikatais pasikliaujančius asmenis apie tai, kad Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2021 m. vasario 18 d. atnaujino sertifikavimo tarnybų ADIC CA-A ir ADIC CA-B sertifikatus, kurie bus pradėti naudoti po to, kai Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba paskelbs juos Lietuvos patikimame sąraše. Naujus sertifikavimo tarnybų sertifikatus galima parsisiųsti iš čia: ADIC CA-A, ADIC CA-B. Šių tarnybų išduodamų sertifikatų tikrinimui skirtus OCSP sertifikatus parsisiųsti galima iš čia: OCSP ADIC CA-A, OCSP ADIC CA-B