[EN]   
Apie Taisyklės ir nuostatai Metodinė informacija Darbo įrankiai D. U. K. Kontaktai

Darbo įrankiai

Norint naudoti asmens tapatybės kortelę ar valstybės tarnautojo pažymėjimą elektroninių dokumentų pasirašymui elektroniniu parašu, visų pirma, reikia įsigyti kortelės skaitytuvą. Kur įsigyti kortelės skaitytuvą, yra nurodyta šios svetainės skyriuje „Dažniausiai užduodami klausimai” pateikiamame atsakyme.

Kadangi tiek asmens tapatybės kortelė, tiek kortelės skaitytuvas yra elektroniniai įrenginiai, pasirašančio asmens kompiuteryje būtina įdiegti šių įrenginių veikimą palaikančią programinę įrangą. Ką ir kaip reikia daryti, yra detaliai aprašyta skyriuje „Metodinė informacija” pateikiamose instrukcijose.

Toliau šiame svetainės skyriuje pateikiama programinė įranga, reikalinga norint elektroninių dokumentų pasirašymui naudoti asmens tapatybės kortelę ar valstybės tarnautojo pažymėjimą, taip pat duomenų rinkmenos, skirtos jau pasirašytų dokumentų elektroninio parašo patikrinimui.

Asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos tvarkyklė

Elektroninių dokumentų pasirašymui naudojant asmens tapatybės kortelę būtina parsisiųsti ir pasirašančiojo asmens kompiuteryje įdiegti asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos tvarkyklę:

Jei asmens tapatybės kortelė yra pagaminta iki 2012 m. liepos 4 d. ar pasirašymui naudojamas valstybės tarnautojo pažymėjimas, Windows operacinės sistemos atveju vietoje CryptoTech kortelės programinės įrangos rekomenduojame naudoti:

Vienu metu naudoti ir CryptoTech kortelės programinę įrangą ir Gemalto kortelės programinę įrangą nepatariame.

Sertifikavimo tarnybų sertifikatai

Sertifikavimo tarnybų sertifikatai (toliau – pagalbiniai sertifikatai) yra duomenų rinkmenos, reikalingos tikrinant elektroniniu parašu pasirašytą dokumentą ir skirtos pasirašiusio asmens sertifikato patikimumui nustatyti. Kai elektroninis parašas tikrinamas parašo tikrintojo kompiuteryje įdiegtomis programinėmis priemonėmis, pagalbiniai sertifikatai yra diegiami parašo tikrintojo kompiuteryje. Tais atvejais, kai elektroninis parašas tikrinamas įkeliant pasirašytą dokumentą į parašo tikrinimo paslaugas teikiančias interneto svetaines, diegti pagalbinių sertifikatų parašo tikrintojo kompiuteryje nereikia.

Elektroninių parašų, sukurtų naudojant asmens tapatybės kortelę (taip pat ir valstybės tarnautojo pažymėjimą ar vidaus tarnybos sistemos pareigūno tarnybinį pažymėjimą), patikimumui nustatyti yra naudojami šie pagalbiniai sertifikatai:

Pagalbinių sertifikatų diegimo procesui paspartinti siūlome naudoti pagalbinių sertifikatų automatizuoto diegimo programą (Diegimui reikalingos kompiuterio administratoriaus teisės).

Pageidaujantiems pagalbinius sertifikatus diegti standartiniu keliu pateikiame šią instrukciją.

Iki 2015 m. gruodžio 31 d. Gyventojų registro tarnybos išduotų sertifikatų patikimumui nustatyti reikalingi pagalbiniai sertifikatai pateikiami skyriuje „Archyvas”.

Negaliojančių sertifikatų sąrašai

Elektroniniai parašai, sukurti pasibaigus juos tvirtinančio sertifikato galiojimo laikui ar anksčiau šio laiko paskelbus parašą tvirtinantį sertifikatą negaliojančiu, laikomi negaliojančiais. Asmens dokumentų išrašymo centro prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos asmenims sudarytų sertifikatų galiojimo statusas gali ir turi būti tikrinamas naudojant užklausų sistemą, veikiančią OCSP pagrindu. Šakninės sertifikavimo tarnybos darbinėms sertifikavimo tarnyboms išduotų sertifikatų galiojimo statusas gali būti tikrinamas naudojant užklausų sistemą arba šį negaliojančių sertifikatų sąrašą:

Negaliojančių sertifikatų sąrašai praktikoje yra tikrinami tik programinėmis priemonėmis. Negaliojančių sertifikatų sąrašai yra atnaujinami Sertifikavimo veiklos nuostatuose nurodytu periodiškumu.